damien hirst

«Jeg har alltid ville bli større, men ikke den største. Også da jeg var barn, og hadde tegneundervisning, var ambisjonen den samme. Jeg ville bli den beste i klassen, men det var alltid en annen som klarte seg bedre enn meg. Det fikk meg til å tenke: «Målet kan ikke være å bli den beste. Det må være tegningen i seg selv, måten du bruker den på». Å være best er en falsk målsetning, suksess må verdsettes utifra personlige betingelser».


10 kommentarer on “damien hirst”

  1. Cathrine sier:

    jasså! prøvde du å være bedre enn meg i tegning?;)

    du, det var godt sagt igrunn;)

  2. Cathrine sier:

    jepp! den satt godt:) seriøst!

  3. marit sier:

    Godt sagt …..hvorfor være stor når man er lykkelig som liten .

  4. Henri sier:

    Respekt, er kanskje et nøkkelord! Respekt og sympati for andres måter å gjøre ting på. Kunst og kulturbegrepet er altomfattende; men vi har likevel så lett for å trumfe gjennom våre egne definisjoner på hva som er bra. Terningen skal bare brukes i spill!

  5. arnesaknussen sier:

    E questo è niente… Questi commentatori dovrebbero vedere la tua ultima opera: la tuta.
    Un curiosità e una motivazione in più: sai cosa significava tuta in latino? Sicura!


Legg igjen en kommentar